ورزش

این وبلاگ جهت آشنایی شما ورزش دوستان با برخی از ورزش ها وکمی هم مزاح برای تفریح ساخته شده.امیدوارم که راضی باشید.

گلایه ورزشکاران معلول پارس آبادازعدم امنیت سالنهای تمرین/ سرقت از ورزشکاران ادامه دارد

در پی وقوع دومین سرقت از هیئت ورزشی نابینایان پارس آباد به فاصله دو ماه از سرقت اول، برخی ورزشکاران معلول و نابینای این شهرستان نسبت به ضعف نظارت ها، عدم مدیریت مناسب، کمبود سالن های تمرینی استاندارد و بویژه ناتوانی در تامین امنیت محل تمرینات انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان پارس آباد دومین شهرستان استان اردبیل از نظر جمعیتی است که مطابق با اظهارات مسئولان بیش از پنج هزار معلول در آن ساماندهی شده است.

با این وجود بررسی وضعیت ورزش معلولان به عنوان یکی از مهمترین مطالبات نشان می دهد، غفلت از این حوزه نه تنها مانع حضور قهرمانان در رقابت های ملی می شود بلکه تعداد محدود قهرمان نیز در سایه تلاشهای فردی خود توانسته اند به مدارج بالای ورزشی دست یابند.

در پی سرقت از دفتر هیئت ورزشی نابینایان پارس آباد که دو بار به فاصله دو ماه از هم رخ داده بود، لباس ورزشی، ابزار آلات تمرین های ورزشی، توپ و کفش ورزشی و وسایل شخصی ورزشکاران به سرقت رفته است.

نظارت های حداقلی بر هیئت های ورزشی

حمید ایمان پور قهرمان دوو میدانی نابینایان آسیا یکی از این ورزشکارانی است که در هر دو سرقت اموال خود خود را از دست داده است، وی در بیان علت وقوع این حادثه ضعف نظارت ها را بیان می کند.

در پی بروز این حادثه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پارس آباد با تاکید به رسیدگی به پرونده سرقت به خبرنگار مهر گفت: در این سرقت صرفا وسایل ورزشی دزدیده شده و اداره ورزش و جوانان به دنبال پیگیری پرونده است.

مروت مهرآور با بیان اینکه تجهیزات به سرقت رفته توسط  اداره ورزش و جوانان خریداری شده، تاکید کرد: احتمال سرقت به دلیل تصفیه حساب شخصی نیز وجود دارد.

مسئولان دلسوز ورزش معلولان باشند

اظهارات این مسئول در حالی است که ورزشکاران این هیئت با بیان اینکه برای ارتقاء ایمنی محل تمرینی ورزشکاران معلول و جانباز چندین بار به اداره ورزش و جوانان پارس آباد مراجعه کرده اند، خواستار پاسخگویی مسئولان شدند.

ایمان پور بایادآوری سرقت وسایل ورزشی شخصی خود به خبرنگار مهر گفت: مسئولان ورزشی این شهرستان پاسخی ندارند چراکه اگر نظارت ها کافی بود نباید سرقت اول تکرار شود.

وی معتقد است تهیه بسیاری از تجهیزات ورزشی برای ورزشکاران مشکل بوده و این وظیفه هیئت ها است که امکانات لازم را تامین کنند.

قهرمان دوومیدانی نابینایان جهان تاکید کرد: بسیاری از مسئولان نسبت به ورزش معلولان دلسوزی لازم را نداشته و حمایتهای خود را دریغ می کنند.

وی افزود: در حال حاضر هیئت ورزشی نابینایان پارس آباد در گوشه ای از محوطه استادیوم شهید کلانتری دفتر خود را با کمترین امکانات و به شکل نامناسبی دایر کرده است.

این ورزشکار معتقد است در حالی که ورزش این شهرستان چهره های ملی و جهانی دارد، چنین امکاناتی شایسته ورزش معلولان نیست.

یکی دیگر از ورزشکاران معلول این شهرستان در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در حال حاضر ورزش معلولان بیش از همه به مدیریت بهینه امکانات نیاز دارد.

تمرین ورزشی در سالن های غیر استاندارد

امامعلی حضرتی تاکید کرد: در حال حاضر اغلب ورزشکاران در سالن های غیر استاندارد مشغول به تمرین هستند و در این خصوص امتیازی برای معلولان قائل نشده است.

قهرمان دوومیدانی نابینای کشور افزود: علاوه بر این امکانات ورزشی ویژه معلولان تفاوت شاخصی با افراد عادی نداشته و به همین دلیل تعداد رشته های ورزشی که معلولان می توانند در آن حضور یابند به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد.

وی معقتد است این در حالی است که ورزشکاران با حمایت و تخصیص حداقل امکانات توانسته اند افتخارات ورزشی را برای شهرستان و استان به ارمغان آورند.

ضرورت دخالت بخش خصوصی

گلایه های این ورزشکار در حالی است که برخی مسئولان به جای چاره جویی در استفاده بهینه امکانات دخالت بخش خصوصی در تامین مالی هیئت ها را ضروری می دانند. بطوریکه نماینده مردم  پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی معتقد است به دلیل کمبود اعتبارات ملی ورزش این منطقه بویژه برای حمایت معلولان باید از اسپانسرهای بخش خصوصی استفاده کند.

حجت الاسلام حبیب برومند تاکید کرد: شرکت های بزرگی مانند کشت و صنعت مغان یا پارس می توانند از هیئت های ورزشی حمایت کنند.

ورزشکاران معلول پارس آبادی در این راستا تاکید دارند در صورتی ورزش این حوزه در رقابتهای جهانی حق خود را ادا خواهد کرد که وعده های مسئولان نسبت به تامین امکانات استاندارد ورزشی برای این گروه محقق شود.

نوشته شده در سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:,ساعت 16:50 توسط سحر| |


Design By : Susa Theme